قرمزی چشم در سگ‌ها چگونه درمان می‌شود؟

قرمزی چشم در سگ‌ها یکی از مواردی است که با نگهداری سگ‌ها در منزل‌تان حتما با آن مواجه خواهید شد.

اگر تابه حال به قرمزی چشم مبتلا شده باشید، درمان با قطره چشم را به خاطر دارید.

در بسیاری از موارد، قطره چشمی بخش مهمی از درمان بیماری چشم صورتی یا قرمز در سگ‌ها است.

روش استفاده ایمن از قطره را، دامپزشک به شما آموزش خواهد داد.

بهترین روش درمان برای چشم صورتی سگ شما به علت وقوع آن بستگی دارد.

ممکن است دامپزشک برای مقابله با هرگونه عفونت؛ تولید اشک،  لیز، مرطوب کردن سطح، چشم قطره موضعی چشمی تجویز کند.

این قطره‌های چشمی شامل آنتی بیوتیک، استرویدهای موضعی یا موادی برای تولید اشک هستند.

اگر علت چشم صورتی سگ شما تغییر شکل یا حالت غیرطبیعی مانند برگشتن پلک به داخل چشم باشد، ممکن است برای درمان به جراحی نیاز شود.

برخی اوقات، تجویز داروی خوراکی برای درمان مشکل اصلی مورد نیاز است، به خصوص اگر علت ویروسی یا باکتریایی باشد.

پیشگیری از قرمزی چشم در سگ

جلوگیری از قرمزی چشم در سگپیشگیری برخی از علل التهاب ملتحمه غیرممکن است، برای مثال خشکی چشم.

پرورش دهندگان با معاینه سگ مورد نظرشان می توانند از انتقال بیماری‌های ارثی همچون آنتروپیون جلوگیری کنند.

صاحبان سگ باید واکسن‌های سگ مانند هاری را به روز رسانی کرده تا از علل ویروسی التهاب ملتحمه جلوگیری شود.

هنگام بازی میتوانید مراقب سگ بوده و از برخی اعمال سگ‌های مبتلا به Brachycephalic  که به چشمان آن ها آسیب میزنند جلوگیری کنید.

چیزهایی مانند بو کردن اطراف یا پرسه زنی کنار گربه ها.  علاوه بر این، اگر قصد سفر با سگ خود را دارید، همیشه باید او را در مکانی امن در قفس حمل یا صندلی ماشین قرار دهید.

هرگز به او اجازه ندهید سر خود را از پنجره ماشین در حال حرکت بیرون بیاورد، به دلایل مختلفی از جمله امکان ورود گرد و خاک به چشم ها.

بهترین کار برای پیشگیری از چشم صورتی مراجعه به دامپزشک در مراحل اولیه بیماری است. این از تشدید بیماری جلوگیری کرده و به بهبود سریع تر سگ شما کمک می کند.