استخوان برای سگ‌ها

وقتی خوراک گوشت خود را تمام می‌کنید، آیا می‌توانید استخوان آن را به سگ‌تان بدهید؟

جواب «نه» است؛ استخوان ممکن است یک خوراکی خوب برای سگ‌تان به نظر برسد، اما درواقع می‌تواند خطرناک باش.

چرا استخوان برای سگ‌ها بی‌خطر نیست؟

استخوان چه خام یا پخته، وقتی‌که سگ‌‌تان آن‌ها می‌جود، احتمالاً خرد می‌شود.

ممکن است سگتان تلاش کنند که تکه‌های کوچک استخوان را ببلعد که می‌توانند منجر به خفگی، انسداد روده یا آسیب به مری یا روده شود.

از آنجاکه استخوان‌ های گاو و مرغ نسبتاً کوچک هستند؛ شاید سگ‌های بزرگ تلاش کنند که آن‌ها را درسته ببلعند، که این نیز بسیار خطرناک است.

آیا استخوان بی‌خطری برای سگ‌ها وجود دارد؟

دادن استخوان بزرگ و خام گاو یا بایسون به سگ مشکلی ندارد.

استخوان باید به حدی بزرگ باشد که سگ‌تان نتوانند آن را ببلعد؛ و باید خام باشد تا خرد نشود.

به یاد داشته باشید که شما همیشه باید بعد از دادن استخوان به سگ، بر او نظارت کنید.

این مقاله راهنمایی‌های بیشتری درباره‌ی اینکه چگونه با امنیت یک استخوان به سگ بدهیم، دارد.

اگر سگ من یک استخوان خوک بخورد، چه‌کار باید بکنم؟

اگر سگ شما بتوانند به یک استخوان خوک دسترسی پیدا کند، چه؟ چه‌کار باید بکنید؟

در صورت امکان، استخوان را بلافاصله از او بگیرید.

اگر سگ‌تان استخوان یا قسمتی از آن را  بلعیده است، باید او را به‌دقت برای علائم پریشانی زیر نظر بگیرید.

این امکان وجود دارد که سگ‌تان بتوانند استخوان را دستگاه گوارش خود بدون مشکل رد کند، اما خوردن استخوان می‌تواند منجر به مشکلات عمده شود.

استفراغ، جاری شدن بیش‌ازحد آب دهان، حرکات روده نامعمول و کمبود اشتها همگی علائم انسداد روده هستند.

اگر هرکدام از این علائم را دیدید، بلافاصله سگ‌تان را به دامپزشکی ببرید.

دامپزشک‌تان مشخص می‌کند که بهترین اقدام صبر و تماشا، آندوسکوپی یا عمل جراحی است.

دیگر کاربردهای استخوان چیست؟

اگر نمی‌خواهید که استخوان‌های‌تان را هدر بدهید، می‌توانید از آن‌ها برای درست کردن آبگوشت استفاده کنید.

می‌توانید کمی از آبگوشت را با غذای سگتان مخلوط کنید تا طعم بیشتری بگیرد.

از آن‌جایی‌که گوشت چربی زیادی دارد، بهتر است که پیش از انجام این کار با دامپزشک‌تان مشورت کنید؛ به‌خصوص اگر او سرطان، مشکل روده یا رژیمی دارد.