جایزه بدهید

از استخوان‌های جویدنی و اسباب‌بازی‌های جویدنی برای سلامت دندان‌های او استفاده کنید.استخوان‌های مصنوعی و اسباب‌بازی‌های جویدنی زیادی وجود دارند که برای بهبود سلامت لثه و دندان سگ‌ها طراحی شده‌اند. فقط مطمئن شوید اشیایی که سگ‌تان می‌جود نرم هستند، اشیای سفت می‌توانند سلامت دندان را تهدید کنند.

اینکه استخوان خوبی در اختیار سگ‌تان قرار دهید تا آن را بجود می‌تواند باعث جلوگیری از تجمع غذا لای دندان شود و دندان‌ها را تقویت کند. اما چنین شرایطی مانند شرایط انسانی است که فقط آدامس می‌جود و از دهانشویه استفاده می‌کند. چنین روشی برای انسان‌ها باعث اطمینان از بهداشت دهان و سلامت عمومی خوب نمی‌شود و همین مورد درباره‌ی سگ‌ها نیز صادق است.

سلامت دندان

چه زمانی پیش دامپزشک برویم

چه دندان‌های سگ‌تان را مسواک بزنید و چه نتوانید چنین کاری بکنید باید هر یک یا چند هفته به درون دهان او نگاهی بیندازید. اگر هر کدام از این علائم مرتبط با دندان را دیدید سگ‌تان را پیش دامپزشک ببرید.

بوی بد دهان

تغییر در خوراک یا عادت‌های جویدن

پنجه کشیدن به صورت یا دهان

افسردگی

تراوش بزاق بیش از اندازه

دندان جابه‌جا شده یا افتاده

دندانی که رنگش تغییر کرده، شکسته، کج شده یا افتاده است

لثه‌های قرمز، ملتهب، دردناک یا دارای خون‌ریزی

جرم زرد نزدیک به لثه

دانه یا برآمدگی درون دهان

هر چند وقت پیش دامپزشک بروید؟

مانند انسان‌ها، حتی اگر سگ‌تان دندان‌های سالمی دارد باید هر شش یا دوازده ماه پیش دندانپزشک برود. دامپزشک‌تان باید به همراه چکاپ معمول، بررسی دندان‌ها را نیز انجام دهد اما اگر چنین فرآیندی انجام نشد از دامپزشک‌تان بخواهید که انجامش دهد.

برای سگ‌ها و انسان‌ها مراقبت از دندان‌ها کار سختی است، اما با مراقبت درست می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و سلامت سگ‌تان را بهبود دهید. توجه نکردن به این مورد می‌تواند باعث مراجعات پرهزینه و دردناکی به دامپزشک شود. بسیاری از سگ‌ها در صورتی که نیاز به رسیدگی به دندان و لثه و شرایط بدی داشته باشند به بی‌هوشی نیاز دارند. دهان سگ‌تان را تمیز نگاه دارید و هر دویتان از این قضیه خوشحال خواهید بود.